루이 비통 x 무라카미 다카시 협업 컬렉션 출시

최근 루이 비통(Louis Vuitton)과 무라카미 다카시(Murakami Takashi)의 협업 ‘리에디션 컬렉션’이 드디어 공개되었다. 이번 컬렉션은 21세기 초 두 브랜드가 선보였던 첫 협업을 바탕으로, 그 유대와 예술적 비전을 새롭게 재해석한 결과물이다. 총 200점 이상의 아이템으로 구성된 이번 협업은 가방, 슈즈, 액세서리, 향수 등 다양한 카테고리에서 선보이며, 다카시의 창의적 비전과 다채로운 미적 세계가 반영되었다.

특히 루이 비통의 시그니처인 모노그램 패턴은 다카시의 만화경적인 미학을 통해 재구성되었으며, LV 로고와 꽃 모티프는 물론, 그가 만든 특유의 캐릭터들이 정교한 색상으로 표현되었다. 특히 교차된 LV 로고와 꽃 모티프는 33가지 색으로 찬란하게 구현되어, 키폴, 쿠상, 도핀, 온더고, 스피디 백과 벨트, 지갑, 웨지 에스파드류, 롤링 트렁크, 알마 BB 백, 실크 까레 등 다양한 아이템에 적용되었다.

또한, 수퍼플랫 판다 캐릭터는 스니커즈, 키링, 스케이트보드에 등장하며, 수퍼플랫 가든과 스마일 플라워는 아트레프 레브 향수 병과 카퓌신 가방의 확장 라인에 더해졌다. 섬세한 벚꽃 모티프는 빠삐용 백, 플랫폼 샌들, 쿠리에 로진 110 플뢰르 트렁크 등에도 담겨 있다. 이번 협업은 오리지널 협업의 역사적 의미를 되새기며, 두 브랜드의 창조적인 유대가 드러나는 작품으로, 시대와 스타일의 트렌드를 넘어서 독보적인 매력을 자랑한다.

루이 비통은 이번 협업을 기념하여 매장 윈도우 디스플레이, 팝업 매장, 광고 캠페인 등을 통해 다양한 시각적 요소를 선보일 예정이다. 새해 첫날인 1월 1일부터 전 세계적으로 판매가 시작되며, 두 번째 챕터는 3월에 체리 블로썸 패턴을 강조한 제품군으로 다시 전개될 예정이다.


The long-awaited collaboration between Louis Vuitton and Takashi Murakami, the "Re-edition Collection," has finally been unveiled. This collection reinterprets the original collaboration from the early 21st century, capturing the bond and artistic vision between the two brands. The lineup includes over 200 items, spanning various categories such as bags, shoes, accessories, and fragrances, all reflecting Murakami's creative vision and colorful aesthetic world.

The Louis Vuitton monogram pattern has been reimagined through Murakami's kaleidoscopic art, featuring the LV logo and floral motifs, as well as Murakami’s signature characters, depicted with meticulous color precision. The crossed LV logo and floral motifs are presented in 33 vibrant colors, adorning iconic pieces such as the Keepall, Coussin, Dauphine, Onthego, Speedy, belts, wallets, wedge espadrilles, rolling trunks, Alma BB bags, and Silk Carré scarves.

Additionally, the Superflat Panda character appears on sneakers, keyrings, and skateboards, while Superflat Garden and Smile Flower motifs are incorporated into the Artreplev fragrance bottles and the expanded line of Capucines bags. The delicate cherry blossom motif is featured on items such as the Bapillon bag, platform sandals, and the grand Courier Rosin 110 Fleur trunk. This collaboration highlights the historical significance of the original partnership, showcasing the creative synergy between the two brands through timeless and unique creations.

To commemorate the collaboration, Louis Vuitton will offer a range of visual experiences through store window displays, pop-up stores, and advertising campaigns. The collection will be available worldwide starting January 1, with the second chapter set to launch in March, focusing on the cherry blossom pattern.